Gruppträning

Gruppträning

Gruppträning gör dig euforisk.

Gruppträning är som en livsstil. Tänk dig känslan av att vara fler som svettas, skrattar och peppar varandra att orka det där lilla extra… Det är så det blir. Det som ska skapas på ett pass oavsett om det är lugn, en harmonisk rörelse, stärkande övningar eller konditionskrävande moment så drabbas man av det och alla gör det oavsett om man tänk det eller ej. Därför är det ju dumt att inte utnyttja den automatiska känslan som kommer och som gör att det är lätt att ta det lite längre, göra lite mer än vad som var planen. Man får mer gjort helt enkelt.

Tips innan passet:gruppträning på Womens Wellness i Uppsala

  • Kom i tid så att du hinner förbereda dig och få en bra plats så att du ser.
  • Berätta för inspiratören om du är ny och inte har koll på läget.
  • Har du tränat länge kan du be om hjälp för att slipa på någon särskild övning så du kommer vidare.
  • Du kan med fördel träna barfota om du inte ska köra spinning, gång eller zumba(strumpor funkar på zumba).
  • Våga fråga – inspiratören är där för din skull
  • Träna inte för länge. Det är bättre att göra sitt bästa under 30 minuter än att spara sig och träna halvdant i flera timmar.
  • Plocka snabbt undan efter dig och torka av mattor så nästa person får fräscha redskap.
  • Respektera tiderna och kom i tid.

På Womens Wellness gym i Uppsala kan du träna i grupp och komma i strålande form. Du kan kombinera din träningsdag med en eller flera olika 30 minuterspass. Träningsschemat är flexibelt så att du kan få både styrka kondition och mindfulness samma dag. Bara att välja och vraka.

Har du funderingar om vilken gruppträning som passar dig bäst på grund av skador är det bara att hugga tag i vår personal och fråga.