Sex snabba tips för välbefinnande då tiden är knapp

Vilja och verklighet under jakten på välbefinnande

Jag skrev om ett träningsupplägg-deluxe förra veckan. Precis som jag antydde då så är det väldigt sällan jag får till de där perfekta, allsidiga, allomfattande träningsveckorna. Jag skulle vilja vara träninsgfreak, genomsund och alltid i takt med mitt träningsschema – men icke.

På gymmet

Jag vet att vägen för mig handlar om att vara ihärdig och konsekvent, inte hitta motivation – bara behålla det, genom eld och vatten.

Om och när jag inte orkar, ids eller har gjort felprioriteringar gällande tid och inte kan leva upp till min idealträningsvecka – vad kan jag då göra för att ändå öka på mitt välbefinnande?

Här kommer sex snabba tips som du alltid hinner med:

  1. Börja dagen med citronvatten, ingefära och olivolja.
  2. Ta trapporna. Alltid.
  3. Hoppa av bussen tre hållplatser före slutdestinationen för att gå sista biten.
  4. Byt ut arbetsstolen till fitnessboll och/eller balansplatta.
  5. Planera och genomför mobildetox 1 h/dag. Andas.
  6. Hitta tid på jobbet, på bussen eller på tåget för en stunds mindfulness.

Tavla

 

Ha en bra träningsvecka!

 

//Lea

Lämna en kommentar