Effektiv gravidträning med TRX

Tanken med mitt träningsupplägg är att kunna kombinera heltidsjobb, familjeliv och okontrollerbara hormoner som framkallar allt från ofrivilliga sömnpauser till känslomässiga break downs.

Rent praktiskt ser det ut såhär;

-30 minuter promenad i rask takt minst varannan dag
-hemmaträning i tio minuter minst varannan dag
-en träningstimma på gymmet med Ullis en gång i veckan

Strunta i vad alla andra säger och sätt egna mål

För mig är det träningsupplägget helt perfekt. Och fullt tillräckligt för att må så bra jag kan fysiskt under graviditeten samt för att lättare kunna komma tillbaka i form efteråt. Vi har alla olika syften med vår träning och det här är mitt.

Mitt första tips till dig som precis blivit gravid – Sätt EGNA mål! Vad är viktigt för dig? Vad vill du uppnå? Det är så lätt att uppslukas av trender, krav och hur man borde göra. Strunta i allt det! Gå din egen väg. Och är du osäker så ta hjälp av en PT. Mer välinvesterade pengar kan jag inte komma på.

Jag brukar tänka att det jag tidigare spenderade på vin och blodiga oxfilébitar lägger jag helt sonika på mig själv. På massage och träning!

Senaste passet med TRX träning

Veckans pass med Ullis blev helfokuserat på TRX träning. Jag kan starkt rekommendera den typen av träning när du, precis som jag, vill bygga upp den naturliga styrkan med hjälp av din egen kropp. Din egen kropp är vikten och du väljer helt själv hur tungt det ska vara. Eller rättare sagt, Ullis väljer hur tungt det ska vara. Samtidigt arbetar du med att balansera dig genom övningen vilket ger en effektivare träning i jämförelse med statisk träning i en maskin.

Triceps och biceps skakade efter passet och axlar, ryggen och främst skulderbladen fick sig en rejäl omgång vilket är så oerhört viktigt för att bibehålla såväl styrka som rörelse.

Övning med TRX för skulderbladen och övre delen av ryggen.

trx övning

Resultat

Vikt: 79 kg (till mina 165 cm)
Kondition: nytt test om två veckor

Kram och kärlek,

Charlotte da Silva

Lämna en kommentar